Lorem Ipsum

«Δεισιδαιμονίες – Ο κακός μου σύμβουλος»



«Εμένα με νοιάζει» της Σοφίας Κολυροπούλου

«Δεισιδαιμονίες – Ο κακός μου σύμβουλος»


Δεισιδαιμονία είναι οι προλήψεις που κουβαλάμε μέσα μας και έχουν γίνει κοινωνικό φαινόμενο. Τις συναντάμε σε όλες τις τάξεις ανθρώπων και σε όλα τα μορφωτικά επίπεδα. Τις δεισιδαιμονίες και τα κακά σημάδια, τα πιστεύουν άτομα ανεξαρτήτου θρησκείας, χρώματος ή φύλου. Είναι το κατάλοιπο της νηπιακής μας ηλικίας και της πνευματικότητας των προγόνων μας από αρχαιοτάτων χρόνων· τότε που ο άνθρωπος φοβόταν τα πάντα επειδή δεν γνώριζε πολλά.
Θα αναφέρω παραδείγματα που κουβαλούσα μέσα μου χρόνια και τα μετέφερα από τις γηραιότερες γυναίκες της οικογένειας μου. Καταρχήν, το κλασσικό με την μαύρη γάτα που μόλις τη συναντούσα, ιδίως το πρωί, περίμενα τα χειρότερα… και πολλές φορές υποσυνείδητα προκαλούσα η ίδια την κακή μου μέρα. Αν το γάλα μου το πρωί σχημάτιζε πέτσα, τότε όλα θα ήταν σφραγισμένα για μένα, οπότε καλύτερα να μείνω σπίτι. Τρίτη και 13, η πιο γρουσούζικη σύμπτωση. Μην κάνεις τίποτα εκείνη τη μέρα, ταμπουρώσου σπίτι και περίμενε μέχρι να περάσει. Έβαλα τα κλειδιά στην αριστερή τσέπη…τίποτα δεν θα μου πάει δεξιά που είναι και το καλό. Καθρέπτης…μην κοιτάζεσαι τη νύχτα, μεγάλη γρουσουζιά. Οι ντουλάπες σου να μη μένουν ποτέ ανοιχτές όταν φεύγεις από το δωμάτιο, γιατί θα έχεις πολλές ατυχίες. Και φυσικά αυτές είναι οι πιο απλές και συχνές δεισιδαιμονίες, γιατί έχω τόσες άλλες ακόμα να θυμηθώ.
Παρότι τις δεχόμουν και ακολουθούσα τις εντολές πιστά, ποτέ δεν μου εξήγησαν γιατί να νουθετώ σε όλα αυτά και τι σημασία έχουν. Δεν είναι λίγες οι φορές που όταν παραδεχόμουν ότι κάτι μου πήγε στραβά, οι μεγάλες γυναίκες της οικογένειας ήταν ικανές να θυμηθούν και να το αποδώσουν σε μια μαύρη γάτα που είχα δει τον προηγούμενο μήνα, νιώθοντας απόλυτα δικαιωμένες. Είχαν καταφέρει άθελα τους να με κάνουν να ζω με φόβο και σε μια αδιάκοπη επιφυλακή. Τη δυστυχία που ένιωθα τη μετέφερα και στους γύρω μου, η ζωντανή απόδειξη ότι η πίστη στις δεισιδαιμονίες είναι πράγματι ο κακός μου σύμβουλος. Έχω καταλήξει μετά από τόσα χρόνια εσωτερικής πάλης να τις κατανικήσω, ότι οι άνθρωποι που πιστεύουν στις προλήψεις κινδυνεύουν να γίνουν ψυχικά καταπιεσμένοι και φυσικά τρομοκρατημένοι. Μεγαλώνοντας κατάλαβα ότι τίποτα δεν πρόκειται να μου συμβεί Τρίτη και 13 του μήνα ή βλέποντας μια μαύρη γάτα, με αποτέλεσμα να απελευθερωθώ. Άρχισα να βάζω σε προτεραιότητα τη λογική, την πρωτοβουλία και την καλή μου ψυχολογία. Συνειδητοποίησα ότι μια κοινωνία φορτισμένη από δεισιδαιμονίες, δεν είναι σε θέση να δημιουργήσει και έπειτα να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων της, γιατί οι ίδιοι θα είναι δέσμιοι και θα ζουν στην αφάνεια φοβούμενοι τα χειρότερα.
Οι δεισιδαιμονίες είναι ισχυρό και κληροδοτούμενο συναίσθημα. Λειτουργεί υποσυνείδητα κάθε στιγμή, δίκαια ή άδικα. Μας προκαλεί απαισιοδοξία και καταπίεση, μας μπλοκάρει τον ψυχικό μας κόσμο μέχρι να τον παραλύσει. Γεμίζουμε κακή ενέργεια το μυαλό μας, ώσπου να τα καταφέρουμε και να προκαλέσουμε την κακή μας τύχη, για να δικαιώσουμε όσα άθελα μας μαθαίνουμε από παιδιά.
Με αφορμή λοιπόν τη δική μου απελευθέρωση, σας εύχομαι στις 13 του μήνα και ημέρα Τρίτη, αφού αφήσετε ανάποδα τις παντόφλες σας και συναντήσετε στο δρόμο σας μια μαύρη γάτα, να σας συμβεί το ωραιότερο θαύμα της ζωή σας!

-Σοφία Κολυροπούλου-


Δημοσίευση σχολίου

About This Blog

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP